تعداد کاربران ایکس باکس Game Pass از 18 میلیون و Live از 100 میلیون گذشت
ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، در گزارش درآمدهای سهماهه دوم سال مالی ۲۰۲۱ این شرکت اعلام کرد که تعداد مشترکان ایکس باکس گیم پس حالا به ۱۸ میلیون نفر رسیده است. علاوه بر این، شبکه ایکس باکس لایو هم حالا در تمامی پلتفرمها از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه عبور کرده است.
این شرکت مستقر در ردموند دیروز در گزارش خود به موفقیتهای برند ایکس باکس اشاره کرد و از رشد ۵۱ درصدی درآمدهای این برند نسبت به سال گذشته خبر داد. تقاضای بالا برای کنسولهای نسل جدید ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس باعث افزایش تقریبا دو برابری درآمد سختافزارهای ایکس باکس شده است. محتواها و خدمات ایکس باکس نیز با رشد ۴۰ درصدی از موفقیت بخش بازیها و خدمات از جمله سرویس ایکس باکس گیم پس حکایت میکنند.
مایکروسافت بهطور خاص درباره سرویس گیم پس از افزایش دو برابری درآمدهای آن نسبت به سهماهه سوم سال مالی ۲۰۲۰ این شرکت خبر داده است. این سرویس در آن زمان ۱۰ میلیون مشترک داشت. سرویس ایکس باکس لایو نیز که در ماه آوریل ۹۰ میلیون کاربر داشت، حالا مرز ۱۰۰ میلیون کاربر را پشت سر گذاشته است.
ایکس باکس گیم پس همچنان مهمترین بخش از برنامه مایکروسافت در دنیای بازیهای ویدیویی است که پلتفرمهای مختلفی از کنسولهای ایکس باکس تا پیسی و تلفنهای هوشمند را در بر میگیرد. این سرویس به صورت منفرد با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار صدها عنوان بازی کامپیوتر و ایکس باکس را در اختیار کابران قرار میدهد. در صورتی که ایکس باکس گیم پس آلتیمیت را با قیمت ۱۵ دلار تهیه کنید، علاوه بر بازیها به سرویس استریم ابری مایکروسافت و چند سرویس دیگر هم دسترسی خواهید داشت.
مایکروسافت سرمایهگذاری عظیمی روی ایکس باکس گیم پس داشته و اجازه میدهد تا کاربران بهصورت آزمایشی بتوانند این سرویس را با پرداخت ۱ دلار آزمایش کنند. این شرکت با همکاریهای متعدد با EA، دیزنی و اسپاتیفای سعی دارد ارزش سرویسهایی مثل ایکس باکس گیم پس آلتیمیت را افزایش دهد و کاربران بیشتری را به سمت آن جذب کند.
مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که میخواهد قیمت اشتراک ایکس باکس لایو گلد را دو برابر کند. اما به دنبال اعتراضات کاربران فعلا از این تصمیم خود عقبنشینی کرده است.
